Sumi har sagt upp sitt basserviceavtal med tjänsteleverantören Rinki

Sumi har sagt upp sitt basserviceavtal med tjänsteleverantören Rinki

Sumi har sagt upp sitt basserviceavtal med tjänsteleverantören Rinki. Trots detta fortsätter alla lagstadgade producentansvarstjänster som tidigare i alla avseenden.

Vårt mål är att skapa kostnadsbesparingar för våra kunder, och vi förhandlar om ett nytt serviceavtal med Rinki. Samtidigt kartlägger vi alternativ för en effektivare och mer användarvänlig rapporteringslösning i framtiden.

Rapporteringstjänsterna kommer alltså att fortsätta antingen via Rinki med ett uppdaterat avtal eller genom ett alternativt rapporteringssystem.

Vi informerar mer när avtalsförhandlingarna framskrider.

Om ni har ytterligare frågor, vänligen kontakta:

 

Janne Teliranta
Kundrelationschef
puh. 040 525 0550
janne.teliranta@sumi.fi

Verkställande direktörens översikt - september 2025

Verkställande direktörens översikt - september 2025

År 2025 har varit betydelsefullt för Sumis strategi. Vårt agerande utgår från producenternas intressen: vi vill underlätta producentansvaret och...

Read More
Sumi Oy:s Mika Surakka första mottagaren av priset Plastens kretslopp

Sumi Oy:s Mika Surakka första mottagaren av priset Plastens kretslopp

Miljöministeriet tilldelade det första Plastens kretslopp-priset vid Plastforumet 24.10.2023. Ministeriet vill med priset lyfta fram personer som tar...

Read More
Pressmeddelande: Sumi går över till ett eget rapporterings-system - SumiOn lanseras i januari 2026

Pressmeddelande: Sumi går över till ett eget rapporterings-system - SumiOn lanseras i januari 2026

I maj 2025 sade Sumi upp det grundläggande serviceavtalet med servicebolaget Ring. Beslutet baserades på ett starkt önskemål från våra kunder:...

Read More