1 minuutin luku

Laajentuvat yritysasiakaspalvelut ja uudet työntekijät tarjoavat asiakkaille entistä enemmän tukea

Laajentuvat yritysasiakaspalvelut ja uudet työntekijät tarjoavat asiakkaille entistä enemmän tukea

Sumi siirtyy uuteen aikaan tarjoamalla asiakkailleen aiempaa laajempia yritysasiakaspalveluja.

Yhtiön palvelusopimus Ringin kanssa päättyy tänä vuonna, ja jatkossa Sumin asiakkaat saavat täysin samat lakisääteiset tuottajavastuun alaiset palvelut suoraan Sumilta.

Osana muutosta Sumin joukkoihin liittyy kolme uutta työntekijää, jotka auttavat asiakkaita raportoinnissa, laskutuksessa ja pitävät heidät ajan tasalla lainsäädännön muutoksista.

 
Uudet työntekijät ja tekoäly tukevat raportoinnissa

SumiOn on uusi raportointijärjestelmä, joka yksinkertaistaa pakkaustietojen raportointia. Tuumasta toimeen –asenteestaan tunnetut sumilaiset ryhtyivät kehittämään uutta järjestelmää kuultuaan asiakkaiden toiveen sujuvammasta raportoinnista. Lähtökohta uuteen järjestelmään oli Sumille selvä: tuottajavastuun ei pidä olla pelkkä lakisääteinen velvoite ja lasku, vaan sen pitää hyödyttää myös liiketoimintaa.

SumiOnin käyttäjien tukena ovat uudet palveluneuvojat Jenni Lahtinen ja Tiia Tankka, jotka tuntevat uuden järjestelmän kuin omat taskunsa.

“Vaikka järjestelmä on todella helppokäyttöinen, olemme aina valmiita auttamaan asiakkaita mahdollisissa ongelmatilanteissa. Haluamme varmistaa jokaiselle asiakasyritykselle sujuvan arjen ja järjestelmän sulavan käyttöönoton”, Tankka sanoo.

Jokaisella pakkaustietoja raportoivalla käyttäjällä on apunaan myös SumiOnin tekoälyavustaja. Tekoäly antaa nopeasti vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, pakkausmääritelmiin ja opastaa jopa järjestelmän käytössä. Jos tekoälyn apu ei riitä, Sumin yritysasiakaspalvelu ja asiantuntijatiimi tarjoavat tukea asiakkaalle.

Sumin uusi viestintäassistentti Annika Korte korostaa, että järjestelmään sisäänrakennettu tekoäly antaa luotettavaa tietoa.

“Olemme kehittäneet tekoälyavustajaa paljon ja keränneet varmistettuja lähteitä sen tueksi. Avustaja auttaa raportoinnissa mutta osaa kertoa myös esimerkiksi lainsäädännöstä ja tuottajavastuusta yleisemminkin.”

Sumi aikoo ensi vuonna tarjota uutena palveluna myös raportointipajoja. Niissä asiakkaat saavat henkilökohtaista opastusta SumiOn-järjestelmän käyttöön. Ensimmäiset raportointipajat järjestetään seuraavan SumiOn-webinaarin yhteydessä 8.1.2026.

 

SumiOn-raportointijärjestelmä käyttöön vuodenvaihteessa

Digitaalisten palvelujen kehittämisestä kiinnostunut Lahtinen hyppäsi Sumiin jätehuoltoyrityksestä. Hän kertoo olevansa innoissaan siitä, että voi edistää kiertotaloutta nyt SumiOnin parissa.

“Odotan innolla vuodenvaihdetta, kun uusi järjestelmä tulee asiakkaiden käyttöön. On kiinnostavaa kuulla ensimmäisiä palautteita ja kehittää järjestelmää sen pohjalta.”

Korte puolestaan kertoo, että hänen tavoitteenaan on selkiyttää asiakkaille raportointijärjestelmän käyttöön ja aikatauluun liittyviä kysymyksiä. Hän aikoo pitää huolen myös siitä, että tuottajavastuulliset yritykset pysyvät kärryillä lainsäädännön muutoksista ja muista heitä koskevista ajankohtaisista asioista.

Haluatko tutustua tarkemmin uuteen SumiOn-raportointijärjestelmään? Katso webinaaritallenne täältä!

 

 

 

Artikkelin on kirjoittanut Judit Wikman viestintätoimisto Netprofilelta.

 

Tuottajan etu on SumiOn-raportointijärjestelmän lähtökohta

Tuottajan etu on SumiOn-raportointijärjestelmän lähtökohta

Me kaikki tiedämme, miltä tuntuu käyttää järjestelmää, joka aiheuttaa harmaita hiuksia. Teknologian aiheuttama kuormitus on niin yleistä, että...

Read More
Vuoden 2025 kierrätysmaksuhinnastot on julkaistu

Vuoden 2025 kierrätysmaksuhinnastot on julkaistu

Vuoden 2025 pakkaustuottajayhteisöjen kierrätysmaksuhinnastot julkaistiin 1.10.2024. Sumi sijoittui hintavertailussa edullisimmaksi vaihtoehdoksi...

Read More
Sumi siirtyy omaan raportointijärjestelmään – SumiOn käyttöön tammikuussa 2026

Sumi siirtyy omaan raportointijärjestelmään – SumiOn käyttöön tammikuussa 2026

Sumi irtisanoi toukokuussa 2025 palveluyhtiö Ringin peruspalvelusopimuksen. Päätöksen taustalla oli asiakkaidemme vahva toive: tuottajavastuun...

Read More